ВО "Свобода"

ENG

11 липня
"Свобода" пропонує реформу транспортної системи Києва
"Свобода" пропонує реформу транспортної системи Києва

11 липня 2018 року в інформагентстві "УНІАН" свободівці презентували комплексний проєкт удосконалення та осучаснення транспортної системи Києва, в тому числі шляхом запуску єдиного електронного квитка та відмови від маршрутних таксі. Проєкт рішення "Про організацію перевезення пасажирів і оплати проїзду на міських маршрутах (лініях) загального користування в Києві" розробили депутати від ВО "Свобода".

"Ми презентуємо проєкт рішення, яке дозволить запропонувати більш якісні умови організації перевезення пасажирів та оплати проїзду в Києві, дозволить отримувати більше коштів до міського б'юджету. Реалізація цього проєкту дозволила би говорити не про підвищення ціни на проїзд, а про поліпшення якости послуг, запровадження европейських стандартів без істотного підвищення цін або без підвищення взагалі", - сказав під час презентації документа голова фракції ВО "Свобода" в Київраді Юрій Сиротюк.

Присутній на прес-конференції архітектор, фахівець у галузі містобудування, розробник проєкту цього рішення Олесь Олійник повідомив, що документ передбачає абсолютно нову модель функціювання транспортної галузі міста, яка запроваджена в багатьох містах Західної Европи. Одним з основних нововведень є зміна відносин між перевізником і міською владою. Проєкт передбачає, що місто буде оплачувати перевізнику фіксовану, затверджену в контракті суму за перевезення пасажирів, а кошти, сплачені пасажирами за проїзд, будуть прямо надходити до міського б'юджету.

"Тобто перевізник не здійснює збір виручки, пасажири оплачують проїзд через автоматизовану систему обліку оплати проїзду, і ці кошти спрямовуються місту. Місто встановлює термінали оплати, запроваджує електронний квиток", - зазначив Олійник. Він повідомив, що, згідно з проєктом, адміністрування галузі міського транспорту буде здійснювати лише міська влада, тоді як зараз багато що залежить від перевізника. Міська влада має сформувати єдину транспортну мережу міста на підставі транспортної мобільности, а також визначити основні параметри обслуговування маршрутів (схема руху, кількість і графік рейсів, місткість рухомого складу, екологічні вимоги, доступність для маломобільних пасажирів тощо).

Після цього автобусні маршрути будуть виставлені на конкурс. Переможцем конкурсів на автобусні маршрути стає перевізник, який запропонує найменшу ціну за виконання перевезень. При цьому договір може бути розірвано в разі порушення його умов. Контроль за дотриманням умов здійснюється представниками контрольних органів, а графік руху контролює автоматизована система диспетчеризації. Також проєкт передбачає запровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду і механізму збору статистичної інформації про пасажиропотік тощо.

Також передбачається відмовитися від режиму маршрутного таксі. При цьому проєкт не передбачає розрив уже укладених договорів між містом і перевізниками. Ці договори укладаються на 5 років, а отже, повна відмова від маршруток у Києві може тривати до 5 років. Також важливим нововведенням є запровадження єдиного електронного квитка, без якого створення такої системи неможливе.

Присутній на прес-конференції керівник юридичної служби фракції ВО "Свобода" Антон Сидоренко розповів, що проєкт пропонує кілька видів єдиного квитка: на 20 хвилин, на 70 хвилин, 3 доби, 7 діб, 30 діб, 365 діб. Самі квитки поділяються на електронні та паперові, при цьому електронні на 10% дешевші. Відповідно оплатити проїзд можна за допомогою мобільного додатку або купити квиток у стаціонарних пунктах продажу. При цьому квиток дійсний на всі види міського транспорту. За словами юриста, впровадження запропонованого проекту рішення дозволить значно скоротити вартість проїзду порівняно з подорожчанням, яке очікується з 14 липня. "За попередніми розрахунками, квиток на 30 діб коштуватиме 525 грн. З тієї концепції, яку з 14 липня хоче запровадити міська влада, - 1300 грн", - зазначив він. Також свободівець повідомив, що, згідно з проєктом, всі пільги, гарантовані законодавством, зберігаються.

Нагадаємо, що 10 липня на прес-конференції народні депутати України, члени партії "ВО "Свобода" Юрій Левченко та Андрій Іллєнко повідомили, що підвищення тарифів на проїзд в громадському транспорті є необґрунтованим без проведення прозорого аудиту доходів комунального транспорту і приватних перевізників, а також без запровадження єдиного електронного квитка.

Учасники прес-конференції також оголосили про проведення 12 липня біля стін КМДА акції протесту у зв'язку з необґрунтованим рішенням про підняття цін на проїзд, до якої можуть долучитися всі жителі столиці.

Нагадаємо, що влада Києва планує з 14 липня підвищити вартість поїздки в громадському транспорті, як у наземному, так і в метрополітені до 8 грн.

Інфографіку й текст проєкту рішення - за посиланням: drive.google.com.

Прес-служба Київської міської організації ВО "Свобода"