ВО "Свобода"

ENG

11 квітня 2016
Столична влада приховує від киян інформацію про діяльність КП "Київський метрополітен"?
Столична влада приховує від киян інформацію про діяльність КП "Київський метрополітен"?

Після виснажливого ламання списів навколо підвищення тарифів на проїзд у комунальному транспорті Києва рік тому столична влада почала знову натякати на те, що мешканці столиці мало платять за проїзд. Ще в лютому директор КП "Київський метрополітен" Віктор Брагінський оприлюднив відповідну заяву.

На неї я відреагував депутатським запитом на адресу очільника підприємства. Метою його було отримання відповіді на конкретне питання: чи збирається керівництво метрополітену ініціювати підвищення тарифів на проїзд в підземці.

Крім того, в минулому році ми намагалися домогтися від влади надання належного економічного обґрунтування підвищення тарифів на проїзд вдвічі, а також проведення незалежного аудиту фінансово-господарської діяльності метрополітену. Тоді нам розповідали про те, що аудит було проведено і необхідності проводити його знову нема. Проте його результати нам не надають. Тому в своєму запиті я також вимагав надати результати відповідного аудиту.

У відповіді, яка надійшла, про аудит жодного слова. І це незважаючи на те, що була прописана чітка вимога про надання відповідної інформації. З цього можна зробити висновок, що жодний аудит ніхто не проводив, або комусь дуже не хочеться оприлюднювати його результати. Хоча, враховуючи таку секретність та гру столичної влади у схованки, розраховувати на щось без наполегливого тиску громади не доводиться.

Далі більше.

З приводу можливих намірів підвищити ціни на проїзд в метро відповідь дуже розмита і наводить на невтішні висновки. Так, як депутатові, делегованому представляти інтереси киян, мені фактично відмовили у наданні інформації про економічно обґрунтовану вартість проїзду в метро.

За словами Віктора Брагінського, економічне обґрунтування розрахунку тарифу на послуги з перевезень пасажирів надається в установленому порядку. Про все і ні про що! Фактично було відмовлено у наданні відповідних розрахунків, які взагалі мають публікувати в усіх деталях, щоб громада мала до них вільний доступ. Відмовив у цьому директор підприємства, яке належить громаді міста Києва.

Цікаве також формулювання, згідно з яким ініціювання підвищення проїзних тарифів не було. Тобто замість інформації про плани та наміри, надійшла відповідь про те, що на даний час було/не було. Тобто, аби дізнатися завчасно про ініціювання таких рішень, мені потрібно писати запити до керівництва метрополітену щотижня або й щодня?

Також в "Київському метрополітені" розповідають про плани корпоративного розвитку підприємства. Все це виглядає досить сумно, враховуючи те, що заходи, котрі могли зупинити купу махінацій, в метро просто не виконують. І це незважаючи на численні обіцянки влади. Так, киянам довго розповідали про те, що буде запроваджено електронну систему оплати проїзду на заміну архаїчним жетонам. Варто сказати, що в тому таки Харкові система оплати більш сучасна й цивілізована. Проте процес чомусь не пішов, було вжито лише косметичних заходів. Всі знають, що через махінації з жетонами місто втрачає значну кількість необлікованих коштів.

Крім того, досі немає відповіді на питання реклами у метрополітені. Як відомо, рекламні площі в підземці за копійки орендують приватні фірми, які отримують надприбутки від реклами, яка має мільйонне охоплення кожного дня.

Зараз на фінішну пряму вийшла робота Тимчасової контрольної комісії Київради питань перевірки виникнення заборгованості комунального підприємства "Київський метрополітен" за лізинговими контрактами, укладеними між комунальним підприємством та ТОВ "Укррослізинг". Практично всі члени цієї ТКК сходяться на думці, що було укладено абсолютно недоцільний договір із надання лізингових послуг, предметом якого стали 100 вагонів для метро. Було укладено низку додаткових угод, які завдали місту величезних збитків. "Укррослізинг" пов'язують з "улюбленцем" українських журналістів Юрієм Іванющенком. Думаю, він не потребує окремого представлення.

Так от в кінці 2015 року керівник метрополітену із керівником Департаменту транспортної інфраструктури КМДА намагалися змусити бюджетну комісію Київради виділити сотні мільйонів гривень на погашення заборгованості по тому договору, використовуючи шантаж і розраховуючи на некомпетентність депутатів. Тоді я змушений був на підвищених тонах пояснювати представникам виконавчої влади, що комісія не просто не повинна ухвалювати таке рішення. Вона ще й має дослідити питання, як так вийшло, що ніхто не знав про цю заборгованість і депутатському корпусу пропонують фактично "заднім числом" шляхом внесення змін до бюджету міста на 2015 рік подарувати друзям Януковича сотні мільйонів гривень. А загальні збитки за тим договором для міста обчислюються у понад мільярд! Після цього було створено тимчасову комісію, в ході роботи якої було з'ясовано величезну кількість фактів, котрі свідчать про цілу аферу.

Цю історію я згадав не дарма. Мораль полягає в тому, що за провали і безвідповідальність столичної влади мусять постійно платити кияни.

Так само представники банку "Хрещатик", який зазнав краху, незадовго до цього хотіли залізти в кишеню киянам, проте не змогли. І навіть якби в них вийшло, то це лише трохи відтягнуло би крах установи.

Так от у випадку з метрополітеном, цілком ймовірно, що киянам скоро знову доведеться із власної кишені оплачувати всі ці угоди з друзями Януковича, провали корумпованого менеджменту комунальних підприємств і нездатність чиновників навести лад у фінансово-господарській діяльності столиці. Натомість влада просто далі жонглює тарифами. Метрополітен вже озвучив, що хоче, аби кияни платили за одну поїдку 6 гривень. Проте коли мова йде про необхідність надання елементарної калькуляції вартості проїзду, в представників влади чомусь відразу проявляються підозрілі симптоми сліпоти, німоти і глухоти. А це аж ніяк не свідчить про декларовану прозорість і відкритість перед громадою Києва.

Олег Чернецький, депутат Київради від ВО "Свобода", член Постійної комісії з питань бюджету і соціально-економічного розвитку